Remedy ITSM-tekniker, Bromölla, Göteborg & Stockholm

Kategori: ERP/CRM/Tools
Stad Bromölla; Stockholm; Göteborg, Skåne , Sverige
Tjänst ID J0119-1802
Anställningsform: Full Time

Beskrivning av tjänsten

CGI är en av världens ledande IT-leverantörer med 3800 anställda på 30 orter i Sverige. Hos oss på CGI har vi en gemensam dröm om att ha roligt när vi jobbar tillsammans och att vi tillsammans ska bygga ett företag som vi är stolta över.

Vi befinner oss på en spännande resa där vi växer och behöver förstärka med fler duktiga kollegor. Vi söker därför fler Remedy ITSM-tekniker till vårt team både i Bromölla, Göteborg och Stockholm som ansvarar för drift och förvaltning av vårt centrala ITSM system baserat på BMC Remedy.

Hos oss kommer du att ingå i team med kollegor i runtom i Sverige, men vi samarbetar också med kollegor i andra delar av koncernen för att kunna utveckla och erbjuda våra kunder de bästa lösningarna. Det dagliga arbetet leds av en teamledare som hanterar arbetsfördelning, prioriteringar och följer upp status på pågående aktiviteter.

Dina framtida arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta i ett team som ansvarar för drift och förvaltning av vårt ITSM system, BMC Remedy.

I rollen kommer du bland annat att arbeta med:
• Löpande beställningar och förändringar av data och funktioner på uppdrag av verksamheterna som använder BMC Remedy.
• Arbeta med förvaltningsaktiviteter och förbättringar.
• Hantera felsökning och felavhjälpning i applikationen.
• Delta i projekt i samband med att vi etablerar nya kunder eller genomför större förändringar/uppgraderingar.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Vi tror att du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har kanske jobbat med BMC Remedy eller liknande system tidigare och förstår hur ITSM system är uppbyggda, hur data ska struktureras och hur man kan effektivisera och automatisera arbetet i de olika processerna i applikationen. Du bör också känna till infrastrukturdrift, exempelvis servrar, Unix, Windows, nätverksteknologi och storage. Utöver detta är det viktigt att ha god kunskap om ITIL.

Du måste kunna utrycka dig väl i tal och skrift både på engelska och svenska. Då vissa av våra kunder har krav på säkerhetsklassning så krävs Svenskt medborgarskap för denna tjänst.

Meriterande är tidigare erfarenhet av BMC:s verktyg: BMC Remedy, Atrium Orchestrator, Discovery/ADDM.

ÖVRIGT:
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Sista ansökningsdagen är 2019-09-05.

För mer information, kontakta gärna:
Lena Sundblad, lena.sundblad@cgi.com, +46 8 579 17 804
eller Mikael Strand, mikael.strand@cgi.com, + 46 8 775 01 01

Skills

  • Unix
  • Windows
  • ITIL
  • Communication (Oral/Written)
  • Swedish
  • English
  • MS Dynamics CRM
  • BMC ADDM

Vad du kan förvänta dig av oss

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna – som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.