Error Handling Support, Kista

Kategori: Business Analysis (functional and technical)
Stad Stockholm, Stockholm , Sverige
Tjänst ID J0120-1249
Anställningsform: Full Time

Beskrivning av tjänsten

Inom IP&BPS levererar vi olika tjänster inom Document & Data Services/eServices; bland annat tjänster för integration, EDI, eFakturor samt andra typer av elektroniska flöden. Tjänsterna följer trenden kring "Digital transformation" och vi har stor efterfrågan på dem. Tjänsterna har varit i drift under många år, och har ständigt utvecklats. Vi har gott ekonomiskt utfall men ser samtidigt stor potential att vidareutveckla dem ännu mer, och implementera mer funktionalitet och kunder!

Vi söker nu en ny medlem i vårt Application Support team i Kista som ansvarar primärt för tekniskt support av våra EDI tjänster. Teamet består idag av totalt 14 medlemmar i Kista och Göteborg. Leverans av tjänsterna sker till runt 450 kunder idag, och vi arbetar enligt ITIL med Remedy som ITSM-system. För att få en bättre inblick i vad tjänsten innebär kommer vi naturligtvis erbjuda dig intern utbildning i våra tjänster, verktyg och vår miljö under din inskolningsperiod.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Bad File Analyst kommer du vara en nyckelperson för den nya tjänst vi kommer lansera under våren för att effektivisera utvalda kunders filtrafik i deras elektroniska flöden. Du kommer ansvara för den dagliga hanteringen av incidenter som rör felaktiga filer ("Bad Files") som fastnat i våra kunders elektroniska flöden, analysera orsaken till detta och pro-aktivt föreslå nödvändiga åtgärder för att få ner antalet felaktiga filer hos våra kunder och deras leverantörer & kunder.
Vi hjälper dig att snabbt kunna skapa dig en förståelse för kundernas verksamhet samt deras elektroniska flöde.
Rollen som Analyst innebär bland annat:
• Bevaka kundens filtrafiken i våra servrar

• Kategorisera och dokumentera inkommande ärenden och olika fel typer

• Enklare felsökning i de filer som fastnat våra system

• Eskalera till 2:nd line support vid komplexare eller okända fel

• Återkoppla till kund och deras leverantörer angående felaktigt filinnehåll som orsakat att filerna fastnat

• Vara delaktig kundimplementationsprojekt

• Föreslå förbättrings- och förändringsaktiviteter inom denna nya tjänst

• Ingå i det team som ansvarar för att implementera denna nya support tjänst hos våra kunder

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Vi söker en engagerad teamspelare med följande kvalifikationer:
• Gymnasial utbildning med inriktning mot IT

• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

• En grundläggande utvecklingskunskap

Vi vill också gärna att du har kompetens inom något/några av nedanstående områden:

• Elektroniska meddelanden såsom EDI, EDIFACT och XML

• Erfarenheter av logganalys / felsökning / sammanställning / rapporter


• Serviceminded, samt ha lätt för att ta kontakt med kunder och nå fram med ditt budskap

• Kommunikativ och pedagogisk

• Självgående och initiativtagande

• Strukturerat arbetssätt samt sinne för ordning och reda

Detta är en projektanställning under sex månader med goda möjligheter till förlängning eller övergång till en tillsvidare anställning.
Vi önskar din ansökan snarast möjligt, men senast den 31:a mars.
Intervjuer kommer ske löpande under februari och mars.

För mer information, kontakta gärna Katja Eneroth, Manager Document & Data Services/eServices:
katja.eneroth@cgi.com, eller på 070-6741159.

Skills

  • HTML
  • Swedish

Vad du kan förvänta dig av oss

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna – som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.