Client Engagement Manager, Stockholm

Kategori: Leadership and Management Roles
Stad Stockholm, Stockholm , Sverige
Tjänst ID J0320-0858
Anställningsform: Full Time

Beskrivning av tjänsten

Vill du också bli en del av CGI? Nu söker vi en Client Engagement Manager (CEM) till vårt Treserva- team!
Treserva är ett framtidssäkert omsorgskoncept utvecklat av CGI, med ett heltäckande IT-stöd för all omsorgsverksamhet inom kommunen.
Vi söker Dig som vill göra skillnad och utvecklas med kollegor så att du får ut det bästa av din potential.

En Client Engagement Manager (CEM) ansvarar för nya och befintliga avtal, samt budgeterar och följer upp intäkter och kostnader. Du granskar även utförande av leverans som är relaterade till aktuella avtal.
Som CEM arbetar du med att utveckla och säkerställa CGI:s leveransåtagande. CEM är kundens primära kontakt i avtalsfrågor och är eskaleringspunkt om någon del i CGI:s åtagande inte uppfyller kundens krav.
Vidare kommer du som CEM ansvara för att ha en god relation och samverkan mellan leverantör och kund. CEM säkerställer att CGI:s processer, policys och regler tillämpas.
Rollen innebär att du har en god förståelse för kundrelationer, den aktuella kunden och avtalade tjänster.

Som Client Engagement Manager samverkar du med kund och applicerar CGI:s struktur för att säkerställa god kvalitet och för att följa upp detta arbete med kund finns det samverkansforum. I samverkansforum finns ansvar för tillsyn av utförandet av leveransen. Uppföljning och avstämning sker gentemot åtaganden och överenskomna servicenivåer.
Fokus ligger på leveransresultat och här granskas och godkänns utförandet.

Dina framtida arbetsuppgifter

Inom ramen för de kunder och avtal du ansvarar för, är dina huvudsakliga arbetsområden att
utveckla kunderna över tid med nya erbjudanden, till exempelvis AI och e-tjänster och här får du använda din erfarenhet inom hälso- sjukvårdsbranschen, samt socialtjänsen.


• Ta det övergripande ansvaret för alla delar av vårt engagemang gentemot kund, både leverans- och resultatmässigt.
• Säkerställa att vi uppnår uppsatta mål inom försäljning, omsättning och lönsamhet.
• Utveckla våra affärer genom nya avtal , förlängningar och avtalsutökningar.
• Vara föredragande på operativa, taktiska och strategiska möten med kund.
• Säkerställa en stabil, säker och lönsam leverans.
• Säkerställa att avtalen lever upp till gällande lagkrav, regler, riktlinjer och en sund affärsmässighet.
• Säkerställa att den löpande leveransen, och kundspecifika projekt, följer budget och tidsplaner.
• Uppnå uppsatta mål inom kundnöjdhet, bland annat genom att löpande genomföra kundundersökningar och tillsammans med kund identifiera förbättringsområden, för att kontinuerligt utveckla och förbättra kundleveransen.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

För att lyckas i rollen som Client Engagement Manager, söker vi dig som är kund- och resultatorienterad och gillar att arbeta med andra människor.
Som person delar du med dig av din kunskap, är ödmjuk och lätt att samarbeta med. Du respekterar och värdesätter dina kollegor, har förmåga att själv hitta lösningar på problem och är självgående. Du har erfarenhet av liknande roller och kan med lätthet arbeta på operativ, taktisk och strategisk nivå. Du har vana av kommersiella dialoger och förhandlingar. Du strävar alltid efter att förbättra det du gör, och uppmuntrar även dina kollegor att lyfta idéer och kreativa förslag på nya och förbättrade lösningar och arbetssätt. Vidare kan du flytande svenska och engelska samt har en relevant akademisk examen.

Vi önskar att du har erfarenhet från/inom:
• Minst 4 års erfarenhet från en liknande tjänst
• Goda kunskaper i MS Office paketet
• B-körkort


Heltid: 40 timmars vecka
Placering: Stockholm


Arne Hulding, Sales Director, +46 (0)703063452, eller på arne.hulding@cgi.com

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är: 2020-04-30.
Personliga säkerhetskrav kommer att krävas om rollen kräver det.


CGI finns i 40 länder med 77 000 medarbetare, varav närmare 5000 i Sverige och på 30 orter, en kombination som öppnar många och flexibla utvecklingsvägar. För sjätte året i rad har CGI Sverige fått priset Top Employer och i motiveringen nämns bland annat CGI:s anställningsvillkor, möjligheten till karriärutveckling och starkt ledarskap. Vi har även fått utmärkelsen Karriärföretag för våra unika karriär- och utvecklingsmöjligheter samt utmärkelsen Guldstegen av fackförbundet Unionen för insatserna kring att skapa en arbetsmiljö där det ska vara lika enkelt för kvinnor som för män att satsa på karriären.
Vi hoppas att Du vill vara med och bidra till vår goda arbetsmiljö och vårt jämställdhetsarbete.

Hos oss på CGI får du möjlighet att bli delägare vilket innebär att du kan påverka och bygga framgång samt ta del av de värden du är med och skapar. Som delägare är vi extra engagerade i det vi gör, det påverkar hur vi bemöter våra kunder och varandra. Det är därför vi kallar våra medarbetare för medlemmar. För att vi är mer än medarbetare. Denna möjlighet att bli delägare skapar en unik entreprenörsanda och teamkänsla där alla strävar efter att utveckla företaget. På CGI kallar vi detta ett medlemskap utöver det vanliga.

Vad du kan förvänta dig av oss

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna – som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.