Supporttekniker Servicedesk, Bromölla

Kategori: Service Desk / End User Services
Stad Bromölla, Skåne , Sverige
Tjänst ID J0520-0190
Anställningsform: Full Time

Beskrivning av tjänsten

CGI leder digitaliseringen av Sverige och är världsledande på att omvandla innovation, information och teknologi till framgång för våra kunder. CGI finns i 40 länder med 77 000 medarbetare varav närmare 5000 i Sverige och på 30 orter, en kombination som öppnar många och flexibla utvecklingsvägar.

CGI tror på tanken att vi når längre om vi trivs ihop och jobbar tillsammans. Varje dag bygger vi varandra, våra kunder och vår verksamhet. Alla medarbetare har också möjlighet att dela den framgång vi tillsammans skapar genom att köpa in sig i CGI:s aktieköpsprogram. På så sätt kan vi alla ta del av företagets vinstdelning – kundernas och företagets bästa blir allas bästa. Alla mår bra när det går bra.

Just nu söker vi en supporttekniker till vårt team i Bromölla. Vill du arbeta i en omväxlande miljö tillsammans med härliga kollegor? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!

Dina framtida arbetsuppgifter

Som supporttekniker är din uppgift att ge förstklassig 1st line support och felavhjälpning till våra kunder. Du kommer att ta emot ärenden av olika karaktär och komplexitet och din uppgift blir att utreda och lösa problem. Utöver detta följer du upp ärenden för att säkerställa att problemen blir lösta och kunderna nöjda.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, drivs av att lösa problem och kan på ett pedagogiskt sätt förklara IT-relaterade problem för användare och guida dem mot en lösning. Du trivs i en omväxlande miljö och kan snabbt skifta fokus och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vidare tar du aktivt ansvar för ditt arbete och är systematisk till arbetssättet.

Då rollen innebär mycket kommunikation med kunder över olika kanaler så som telefon, chatt och e-mail krävs att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska språket (tal och skrift). Övriga språk, speciellt de nordiska, anses mycket meriterande.

För att lyckas i rollen krävs att du har goda kunskaper inom Windows (7/8/10) samt Active Directory. Du har utbildning inom IT (på gymnasie- eller högskolenivå) eller tidigare erfarenhet av arbete i 1st line support. Vi ser även att du har kunskap inom ett eller flera av följande områden:

• Microsoft Operativsystem, klient & server
• Active Directory
• Exchange
• Office 365
• Nätverk


På CGI sätter vi laget före jaget. Vi vet att vägen till framgång går via tillit och samarbete. Varje dag bygger vi varandra, våra kunder och vår verksamhet genom att nyfiket dela tankar och kunskap, lyssna och ge varandra utrymme, hantera konflikter när de uppstår och se storheten i laget snarare än jaget. Vi uppmuntrar egna initiativ och låter olika åsikter ta plats eftersom vi vet att de bästa idéerna föds i mötet mellan olika infallsvinklar

På CGI blir du del i en kultur där rörelsen framåt är målet och den ständiga utvecklingen drivkraften. Du får utrymme att påverka och erbjuds en global arena med möjlighet att växa i ansvar, pröva nya roller och se nya sammanhang.

Vill du jobba tillsammans med oss?
Vi ser fram emot att höra från dig! Om det fortfarande finns något du undrar över, hör gärna av dig till: Linda Alesol (Manager Service Desk), 0702-94 51 02 eller Josefine Andersson (Manager, End User Services) 070-399 9768 .

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 2020-08-23.

Skills

  • Help Desk/IT Services
  • Technical Analysis
  • Swedish
  • English