Service Delivery Manager

Kategori: Development/Engineering
Stad Stockholm, Stockholm , Sverige
Tjänst ID J0620-1070
Anställningsform: Full Time

Beskrivning av tjänsten

CGI leder digitaliseringen av Sverige och är världsledande på att omvandla innovation, information och teknologi till framgång för våra kunder. CGI finns i 40 länder med 77 500 medarbetare, varav närmare 5000 i 25 svenska städer. En kombination som öppnar många flexibla utvecklingsvägar.

CGI tror på tanken att vi når längre om vi trivs ihop och jobbar tillsammans. Varje dag bygger vi varandra, våra kunder och vår verksamhet. Alla medarbetare har också möjlighet att dela den framgång vi tillsammans skapar genom att köpa in sig i CGI:s aktieköpsprogram. På så sätt kan vi alla ta del av företagets vinstdelning – kundernas och företagets bästa blir allas bästa. Alla mår bra när det går bra.

Just nu söker vi en Service Delivery Manager till vårt team i Stockholm, Kista.

Dina framtida arbetsuppgifter

Vi söker nu en Service Delivery Manager till vår löneleverans i Stockholm inom CGI Business Process Outsourcing (BPO) i Kista. Du kommer ansvara för den dagliga leveransen och koordinera lönearbetet för en av våra största löneleveranser. Ditt team är ca: 8 personer i Kista samt att du funktionellt ansvarar för leveranserna som görs i vår Off-shore verksamhet i Manilla som är ca 30 personer. Totalt inom hela vår enhet som verkar inom Lön/HR området är vi ca 140 personer i Sverige + ett 70 tal medarbetare i off-shore (Indien/Filipinerna). Vi finns på ca 6 orter i Sverige men våra 2 huvudorter är Kista och Göteborg.

Hos oss får du möjligheten att utvecklas som person inom många områden i en spännande roll. Här blir du en del i vår enhets ledningsgrupp på ca 10 personer där vi alla har ett gemensamt ansvar för leveranser, kvalitet, innovation, medarbetare samt enhetens strategiska utveckling. Vi har en öppen och generös företagskultur och att dela med sig av sin kunskap är en förutsättning för att vi ska kunna prestera på topp.

Du har huvudansvaret för leveransen som ditt team skapar till vår kund. Alla i teamet arbetar från vårt kontor i Kista. I rollen kommer du träffa vår kund i olika forum och det är viktigt att i den rollen skapa förtroende och visa att du brinner för att utveckla affären med vår kund.

I rollen som SDM kommer du ansvara effektivitet, kvalitét, kompetensutveckling och driva ständiga förbättringar. Du kommer att samarbeta med personer från andra grupper kring vår digitala resa där Robotics, systemstöd och mycket annat kommer in. Du kommer att ingå i det SDM-forum vi har inom BPO för att diskutera "best practice" och mycket annat.


CGI finns i 40 länder med 77 000 medlemmar, varav närmare 5000 i Sverige och på 30 orter, en kombination som öppnar många och flexibla utvecklingsvägar. För sjätte året i rad har CGI Sverige fått priset Top Employer. I motiveringen nämns bland annat CGI:s anställningsvillkor, möjligheten till karriärutveckling och starkt ledarskap. Vi har även fått utmärkelsen Karriärföretag för våra unika karriär- och utvecklingsmöjligheter samt utmärkelsen Guldstegen av fackförbundet Unionen för insatserna kring att skapa en arbetsmiljö där det ska vara lika enkelt för kvinnor som för män att satsa på karriären.

Vi hoppas att Du vill vara med och bidra till vår goda arbetsmiljö och vårt jämställdhetsarbete.
Hos oss på CGI får du möjlighet att bli delägare vilket innebär att du kan påverka och bygga framgång samt ta del av de värden du är med och skapar. Som delägare är vi extra engagerade i det vi gör, det påverkar hur vi bemöter våra kunder och varandra. Det är därför vi kallar våra medarbetare för medlemmar. För att vi är mer än medarbetare. Denna möjlighet att bli delägare skapar en unik entreprenörsanda och teamkänsla där alla strävar efter att utveckla företaget. På CGI kallar vi detta ett medlemskap utöver det vanliga.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av det praktiska lönearbetet och vi vill att du har haft någon form av ledande roll inom något specifikt löneområde eller teamledare tidigare inom löneområdet med leveransansvar, exempelvis lönechef eller annan ledande roll inom lönehantering.

Du behöver kunna ha en helhetssyn men självklart också kunna sätta dig in i detaljer. Du behöver ha ett leveranstänk samt gilla att kontinuerligt utveckla saker till det bättre. Du har god hand med människor och får ut det bästa av varje individ samt bygga team och driva förbättring på ett strukturerat sätt. Du behöver känna dig bekväm i dialogen med kund och där skapa förtroende för dig som person.

Du är en god kommunikatör och får personer med dig i vägen framåt. I det dagliga är det Svenska som gäller och vårt koncernspråk är Engelska (och även hos flera kunder) så mycket god Engelska i tal/skrift krävs.

Du erbjuds ett utmanande och stimulerande arbete med ansvar att driva din leverans samt teamets utveckling framåt, tillsammans med ett fantastiskt gäng medarbetare och ledare.

Vill du bli en del i vårt team? Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Mikael Olbers, VP HRM BPO & IP Private, 08-7758290 eller skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är dock 2020-08-30. Under semesterperioden kan det dröja lite längre innan du får återkoppling kring processen. Personliga säkerhetskrav kommer att krävas om rollen kräver det.

Skills

  • Payroll
  • Client Management
  • Leadership
  • Swedish