Content Manager

Kategori: Marketing
Stad Stockholm, Stockholm , Sverige
Tjänst ID J0719-1811
Anställningsform: Full Time

Beskrivning av tjänsten

CGI är en global IT leverantör som levererar högkvalitativ affärsrådgivning, systemintegration och outsourcingtjänster. Vi arbetar sida vid sida med kunder för att omvandla innovation, data och teknik till framgång för dem.

Dagens moderna marknadsföring har innehåll som ett kraftfullt och förnybart bränsle. Med informativa, objektiva artiklar, spännande och relevanta trendspaningar, och tankar kring nya digitaliseringsmöjligheter lockar vi rätt läsare och bygger vidare på bilden av CGI som en kompetent och engagerad samhällsbyggare. Som Content Manager på CGI blir det din uppgift att ansvara för produktionen av innehållet för vår kommunikation och marknadsföring.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som Content Manager på CGI kommer du, tillsammans med marknadschefer, HR-avdelningen, intern- och externkommunikationen fastställa behovet av innehåll för kampanjer och företagskommunikationen. Du planerar och lägger upp produktionen av texter, såsom artiklar, bloggar, pressmeddelanden och annat. Du hanterar även fotografering på en hygglig nivå och har vana att ta till videokameran.

För denna roll behöver man kunna skriva bra och engagerande texter inom skilda områden – allt från tekniska djupdykningar i artificiell intelligens till debattutspel kring hur vården kan tackla sina utmaningar med genomtänkt digitalisering. Till din hjälp har du dels ett rutinerat team kommunikatörer, dels tillgång till några av Sveriges vassaste experter och talespersoner inom en rad områden.

Du har även hjälp av en stadig ström av intressanta texter från vår internationella organisation som kan användas som inspiration, lokaliseras eller refereras till. Vi har som målsättning att kunna publicera och kommunicera minst två till tre spännande historier per vecka. Utöver det arbetar du med stöd i kundkommunikationen, ser över och putsar på texter för marknadsföring, rekrytering och annat.

Dina ansvarsområden:
• Planera och exekvera innehållsproduktionen
• Bestämma vilken typ av innehåll som behövs för att optimera kommunikationen
• Själv producera texter, artiklar, fotografera och filma
• Bearbeta innehåll som tagits fram av den internationella organisationen
• Lägga ut uppdrag på översättningsbyrå och frilansare inom framför allt textproduktion
• Vara ansvarig för att innehållet följer CGIs varumärkesplattform och kommunikationsstrategi

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

För att lyckas i rollen som Content Manager behöver man ha en stark journalistisk ådra, ett engagemang för det vi gör och en nyfikenhet att lära sig nya saker varje dag – och förmedla dem på ett pedagogiskt sätt till andra.

Då innehållet som tas fram används för att driva vår innehållsmarknadsföring måste det även fungera enligt den moderna marknadsföringens logik, vilket kräver en god förståelse för hur sökordsoptimering påverkar produktionen. Det arbetet genomför du tillsammans med våra experter inom digital kommunikation.

Det är även viktigt att du är van med att planera, dokumentera och rapportera ditt arbete. I vårt företag är långsiktig planering och uppföljning centralt, samtidigt som förutsättningarna för det dagliga arbetet kan ändras mycket snabbt. Det betyder att den person vi söker måste kunna arbeta både strategiskt mot långsiktiga mål, samtidigt som man kan släppa allt och hantera en krissituation.

Slutligen är det en stor fördel om man har vana från att arbeta i ett internationellt företag, med allt vad det innebär. Vårt koncernspråk är engelska så utöver utmärkt svenska behöver du kunna kommunicera obehindrat på engelska i tal och skrift.

För att trivas i rollen som Content Manager behöver du:
• Erfarenhet av att arbeta med text, bild och video på svenska
• Vara en duktig skribent som kan förmedla komplicerade saker på ett enkelt sätt
• Vara van att arbeta med historieberättande för att skapa läs- och sevärt innehåll
• Känna dig hemma med projektledning och att lägga ut produktion på frilansare
• Arbeta strukturerat med planer och rapportering

Kunskaper i hur man arbetar med någon form av publiceringssystem, samt enklare layout och bildbehandling är även det intressant.

För mer information, vänligen kontakta: Robert Almqvist, Director PR och externkommunikation, 076-9480294

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är: 2019-08-23

Personliga säkerhetskrav kommer att krävas om rollen kräver det.



Att arbeta på CGI
CGI finns i 40 länder med 77 000 medlemmar, varav närmare 5 000 på över 30 platser i Sverige. För femte året i rad har CGI Sverige fått priset Top Employer. I motiveringen nämns bland annat CGIs anställningsvillkor, möjligheten till karriärutveckling och starkt ledarskap. Vi har även fått utmärkelsen Guldstegen av fackförbundet Unionen för insatserna kring att skapa en arbetsmiljö där det ska vara lika enkelt för kvinnor som för män att satsa på karriären och nu satsar vi starkt på att bli bäst på mångfald inom vårt fält. Vi hoppas att Du vill vara med och bidra till vår goda arbetsmiljö och vårt jämställdhetsarbete.

Hos oss på CGI får du möjlighet att bli delägare vilket innebär att du kan påverka och bygga framgång samt ta del av de värden du är med och skapar. Som delägare är vi extra engagerade i det vi gör, det påverkar hur vi bemöter våra kunder och varandra. Det är därför vi kallar våra medarbetare för medlemmar. För att vi är mer än medarbetare. Denna möjlighet att bli delägare skapar en unik entreprenörsanda och teamkänsla där alla strävar efter att utveckla företaget. På CGI kallar vi detta ett medlemskap utöver det vanliga.

Skills

  • Content Management
  • Project Management
  • Communication (Oral/Written)
  • Swedish

Vad du kan förvänta dig av oss

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna – som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.