CGI Workforce Data Vision

Digitala enheter och plattformar

Dagens konsument är mer uppkopplad än någonsin, med större tillgång och djupare engagemang i innehåll och varumärken, tack vare den ökade användningen av digitala enheter och plattformar. Att använda sociala medier varje dag, om inte varje timme, har blivit normen, och människor söker efter produktinformation och jämför priser medan de handlar i den fysiska världen.

I interaktionen med företag och innehåll online förväntar sig människor att hitta rätt information och att kunna slutföra önskad uppgift eller transaktion snabbt och enkelt. Företag som erbjuder service vill utnyttja data, analyser och algoritmer för att puffa användaren mot det optimala utfallet; att bli kund, lägga till en till vara i varukorgen eller kontakta kundservice på ett effektivt sätt.

mobile digital transformation shopping using smartphone

En exceptionell kundupplevelse

Att skapa en exceptionell kundupplevelse, från ögonblicket då personen börjar fundera på att bli kund och hela vägen till slutet av produktens eller tjänstens livscykel, kräver en holistisk syn på kunden. Företag behöver investera i att samla och analysera kunddata från alla kontaktytor i kundens resa, och i förmåga att leverera rätt budskap vid rätt tidpunkt för att ge god service och engagera kunden.

Att samla och analysera data ger insikter i kunder och deras handlingar. Det data ofta inte kan berätta om är kundens erfarenheter och frustrationer. En historia kan göra det, och en av de bästa verktygen för historieberättande i affärsvärlden är kundens resekarta. Våra tjänstedesigners och värdearkitekter tillämpar användarundersökningar och designmetoder för att skapa empati och definiera exceptionella kundupplevelser.

Vi har stark expertis inom teknik, analys och design, och med denna kombination hjälper vi våra kunder att leverera mot sina användare och kunder online och offline för att skapa en ojämförlig kundupplevelse och driva lönsamma affärer.