Den pågående coronapandemin kommer för alltid att förändra våra konsumtions- och köpmönster. Vi vet inte exakt hur, men av de ökningar vi ser i dagsläget av e-handel och hemleverans kommer e-handeln utan tvivel att ta ytterligare andelar i framtiden. Konsumenterna ...
Under Coronakrisen har Frankrikes konsumenter varit isolerade och helt beroende av handeln för att få tillgång till dagligvaror. Carrefour, en ledande global dagligvaruhandlare, stod inför utmaningen att snabbt säkra sina leveranskedjor för att lugna sina kunder och försäkra dem om ...

Två våningar inne på ett shoppingcenter med flera butiker runt en stor öppen inomhusyta

Användbar data som förbättrar kundupplevelsen och ökar konkurrenskraften

Genom att samla information från viktiga datakällor och knyta samman dem kan handeln använda de resulterande insikterna för att förbättra kundupplevelsen, skapa och personifiera produkter och tjänster och bli mer konkurrenskraftiga.

Två kvinnor står i en butik och den ena håller en vara i sin hand medan den andra betalar med sitt kort i en portabel kortläsare

Förbättra köpupplevelsen

Hur kunden upplever ett köp är idag ofta viktigare än priset på själva varan. Att verkligen förstå kundens drivkrafter och beteenden är därför nödvändigt för att du ska få nöjda och lojala kunder genom hela kundresan och därmed kunna öka din försäljning. Vi på CGI hjälper dig att förbättra dina kunders upplevelser genom att erbjuda lösningar för sömlösa och smidiga kundresor, lönsamma last mile-upplägg och effektiva omni channel-strategier. 

    Läs mer

    Vy på en stor asfalterad utomhusyta som fungerar som uppställningsplats för containers

    Pressa logistikkostnaderna med effektiv lagerstyrning

    En stor del av en varas kostnad inom detaljhandeln uppstår under själva leveranskedjan. Transportkostnadens andel av en varas pris varierar naturligtvis mellan olika varugrupper men utgör ofta runt fyra procent av priset, medan den totala logistikkostnaden ofta uppgår till runt tio procent. 

    Läs mer


    CGI:s Retail and Consumer Services Center of Excellence

    I vårt kompetenscenter finns den senaste tekniken och lösningar som hjälper våra kunder att se in i framtiden och identifiera vilken typ av differentierande upplevelser de vill ge till sina slutkunder. Här kombinerar vi starka showcase med enkel access till expertis samlad på en plats – från “phygital/omni-channel” till acceleration av försörjningskedjor, big data och cybersäkerhet.