10 December 2018

Sara Stjernberg, Talent Acquisition Manager på CGI, är nominerad av Universum till Årets employer branding-person 2019 med motiveringen:

Denna person har på ett mycket tydligt sätt ökat engagemanget och attraktiviteten för sitt företag i breda grupper. Hon har vidare förmått visa upp en bred bild av företaget som arbetsgivare som lockar många systemvetare. Hon har tillsammans med kollegor inom HR och Marknad skapat och introducerat ett EVP inom företaget. Utöver detta har ett starkt fokus på kvinnor skapats i attraktionsarbetet. Vi tycker därför att denna person kan utgöra en inspiration och förebild för många andra inom området. Universum Communications vill därför nominera Sara Stjernberg, CGI, till Årets employer branding-person 2019.

Det känns som en stor ära att få bli nominerad till Årets employer branding-person, säger Sara Stjernberg som ser det som ett kvitto på det intensiva arbete som CGI Sverige har genomfört inom Employer Branding de senaste åren.

Sara Stjernberg CGI Sverige

"Verkligen otroligt roligt att arbetet uppmärksammats externt. Denna nominering är en nominering till mina kollegor inom rekrytering, till vår marknadsorganisation och till alla våra 3 800 medlemmar runt om i Sverige - det är ni som är våra ambassadörer som säkerställer att vi når ut med vårt budskap", säger Sara Stjernberg.

Läs gärna intervjun med Sara Stjernberg:
http://shortcut.se/number-one/artiklar/cgi-bidrar-till-att-framtidssakra-sverige/