Rätt dynamik för huvudkontor och butik - ett nytt vapen för handeln

I en nyligen genomförd studie har Acando kartlagt hur ett brett urval av retail-bolag ser på samverkan mellan huvudkontor och butik - idag och i framtiden. I urvalet fanns retail-bolag som säljer flera olika sortimentkategorier såsom dagligvaror, mode och apotek. Läs mer.

Alibabas Taobao vs eBay - En lärdom för oss i Norden? (del 1)

Digitaliseringen av handeln innebär att företag blir mer utsatta för ny och internationell och konkurrens. Shanghai i Kina har gjort oss medvetna om de enorma möjligheterna som finns inom e-handel men samtidigt är fallgroparna lika många. Läs mer.

Så förstör ett föråldrat affärssystem kundupplevelsen

I jakten på att kunna erbjuda den perfekta köpresan blir affärssystemet allt viktigare för detaljhandeln. Här samlas information om kunder, kanaler, kampanjer samt sortiment och pris och koordineras i effektiva flöden. Läs mer.

 

 

Erbjudanden


Omni channel

SKAPA OMNIKANALSUPPLEVELSERNA ERA KUNDER VILL HA

Din kund förväntar sig en ny typ av köpupplevelse. Och kraven förändras hela tiden. Vi hjälper dig att förbli relevant. Vi vill att Sveriges retailbolag ska ligga i framkant när det gäller att ge sina kunder det de vill ha, när de vill ha det. Personifierade erbjudanden, enkla betalningar, flexibla leveranser och okomplicerade returer. Både i fysiska och digitala kanaler – såklart. Läs mer om CGI:s erbjudande inom retail här.


5 intressanta exempel på digifysisk shopping som finns redan idag

Den digifysiska shoppingen – när den digitala och fysiska butiken möts – spås bli en av de stora trenderna under 2019. Vi ger er fem exempel på hur digifysisk shopping används idag och vad vi tror kommer härnäst. Läs mer.

4 framgångsfaktorer till en mer lönsam e-handel

Lojala kunder är kärnan till lönsamma affärer, och ditt mål som återförsäljare bör vara att göra det så enkelt som möjligt för kunden att handla, oavsett om det sker i en fysisk butik eller online. Läs mer.

7 KPI:er som hjälper dig att mäta om du har nöjda kunder

Kunden förväntar sig en bra kundupplevelse oavsett när det gäller att göra research om en produkt, köpa något, och inte minst när den har en fråga eller stöter på ett problem. Läs mer.

IoT förutspår efterfrågan och effektiviserar detaljhandelns supply chain

IoT, tekniken som gör det möjligt att med hjälp av sensorer samla data, analysera den och komplettera med annan data för att hitta värdefulla mönster, kan bidra till att effektivisera detaljhandelns lagerstyrning och supply chain. Läs mer.

HUR PÅVERKAR KUNDENS NYA KÖPRESA KRAVEN PÅ DITT AFFÄRSSYSTEM?

En genomtänkt omnikanalstrategi är idag en förutsättning för att lyckas som detaljhandlare och därmed en punkt som hamnar högt upp på listan i de flesta retail-projekt. Många detaljhandlare känner pressen att hoppa på tåget så snabbt som möjligt. Samtidigt är det viktigt att tänka efter noga innan en omnikanalstrategi sjösätts. Läs mer

4 kännetecken för den kritiska konsumentgruppen Gen Z

De har kallats den hittills mest kritiska konsumentgruppen. Möt Generation Z – ungdomarna som idag är mellan 14 och 19 år – och som enligt Forbes kommer utgöra 40% av Europas konsumenter redan år 2020. Läs mer