Dagens kunder söker ofta support i flera kanaler, från chatt till telefon, och förväntar sig att bli bemötta med kvalitativ och relevant information. Kundsupport kan vara källan till det kritiska ögonblicket när en kund slutar att vara just en kund, bestämmer sig för att fortsätta vara det, eller helt enkelt börjar.

Vi tycker givetvis att kundservice är en viktig del av den totala kundupplevelsen, därför har vi tillsammans med våra kunder implementerat flertalet kundsupport-lösningar. Från chatt till telefon, för att kunna möta och assistera kunden med relevant information. Med CRM för kundtjänst som baseras på Dynamics 365, kan kundsupporten via ett interface snabbt ha tillgång till orderstatus, gamla supportärenden och annan kritisk information. Det ger de som jobbar i kundtjänst möjlighet att ge personaliserad service, och verktyg för att arbeta mer effektivt. 

 

Funktionalitet i Dynamics 365 - CRM för kundtjänst

Kundportal

Självbetjäning för dina kunder och där du i kundportalen kan följa kundens interaktioner.

Omni Channel

Unified service som innebär sömlös integration med kundportal och övriga kanaler. 

Chatt/Video/Bot

Inbyggd chatt-funktion och kunskapsdatabas där kund och support kan dela skärm med varandra. Möjlighet att även ansluta med video och chatt-bot.

Samarbetsyta

Där ni inom kundtjänsten kan dela information via Yammer och Skype med varandra för att snabba på ärendehanteringen.

Analysverktyg

Fånga in och publicera innehåll i era kanaler och få insikter genom analys.

Illustration över alla kundtjänstens kanaler