Detaljhandeln är en bransch i snabb förändring. Kunderna förväntar sig en sömlös shoppingupplevelse oavsett om den sker i butik eller digitalt. De använder sig av flera kanaler i köpresan och förväntar sig nya innovativa sätt att handla. Samtidigt är de mer pålästa än någonsin och förväntar sig personlig service. Faktum är att kundupplevelsen inom kort, kommer gå om pris och produkt när det gäller vad man ska satsa på för att kunna differentiera sig på marknaden.

Dynamics 365 for retail tar hänsyn till hela kundresan och hjälper dig att hantera flera interaktionspunkter med din kund. Detta gör att du får en affärsapplikation som på ett effektivt sätt kan bidra till ökad försäljning via företagets samtliga kanaler så som butik, e-handel och kundtjänst.


Funktionalitet som förbättrar kundupplevelsen:

 

Omni channel
  • Skapa och hantera ett obegränsat antal säljkanaler via ett och samma gränssnitt. Styr logik som prissättning, sortiment och kampanjer per kanal. Erbjud Click and Collect (köp online hämta i butik). 
Kundtjänst
  • Separat modul för kundtjänst som erbjuder en ”360- vy av dina kunder och som gör att du kan erbjuda kundtjänst sömlöst i alla kanaler; från telefon och sociala medier, till chatt och kundportal.
Store Operations
  • Erbjud försäljning i butik via kassa, med applikationen Dynamics Modern POS och Cloud POS som inkluderar standardintegrationer mot Dynamics 365. 
Promotions
  • Hantera kampanjer över samtliga kanaler.