Högst upp på agendan för många organisationer är att bli mer insiktsdrivna, det vill säga att kunna basera allt fler beslut på fakta och prediktiva analyser och att kunna använda data för att driva innovation och hitta nya affärsmodeller. Från ...
Det har aldrig varit så enkelt att skapa förutsättningar för tillitsbaserad styrning och få nya insikter som nu. CGI:s lösningsplattform för beslutsstöd förenar snabbt och kvalitetssäkrat införande med långsiktig och stabil vidareutveckling i förvaltningsskedet. ...

Vad är The Data Advantage?

När din organisation använder data för att skapa nya samarbeten, bryter ner data öar för att se helheten av din verksamhet, när du kan förutse hur dina kunder och marknaden kommer agera, när alla kan se hur deras beslut stöttar verksamhetens mål, när du höjer kvalitet och effektivitet i dina processer, när data skapar nya affärsmodeller, när data blir en naturlig och strategisk tillgång i hela din organisation. Ja, då har du The Data Advantage!

Läs vidare


BI & Beslutsstöd

Vi hjälper våra kunder att utvinna insikter ur sina ständigt ökande datamängder, detta för att nå förbättrad lönsamhet och konkurrensmässighet på marknaden. Vårt mål är att våra kunder skall kunna fatta faktabaserade beslut med ett beslutsstöd i världsklass som är kopplade till verksamhetsmålen.

Läs vidare

AI & Avancerad analys

Gång på gång ser vi nu exempel på hur artificiell intelligens överträffar mänsklig kapacitet när det gäller att ta snabba och korrekta beslut i stora datamängder i flera dimensioner där vi människor går vilse. Denna fantastiska superkraft kan ge helt nya värden till er verksamhet. 

Läs vidare

Internet of Things

Internet of Things

Internet of Things (IoT) är tekniken som sammankopplar människor, platser och produkter – och som är på god väg att fundamentalt revolutionera industrier världen över. När den fysiska och digitala världen länkas samman till ett, finns möjlighet till helt nya affärsmodeller som tidigare bara gick att fantisera om. 

Läs vidare

microsoft business central

Self Service BI 2.0

När kunskapen om data ökar och verksamhetskraven stiger så behövs en ny syn på vad Self-Service BI & Analytics måste vara och hur samverkan i en data-driven organisation sker. 

Läs vidare

Chatbot

När kundservice anställer en chatbot

När detaljhandeln flyttar ut på nätet blir kundservice en allt viktigare länk mellan företaget och kunderna. I en fysisk butik är butikspersonalen den naturliga kontakten och kundservice allt som oftast ... 

Läs vidare

Tre konkreta användningsområden för maskininlärning

Många företag har numera, genom mer eller mindre aktiv datainsamling, stora mängder data tillgängliga. Allt fler har insett att data ger möjligheter att skapa värde, vilket har gjort data science till lite av ett buzzword.

Läs vidare