Är det dags att ge din webbplats en helt ny design? Är du missnöjd med hur din webbplats fungerar idag? Vi har sammanställt några tydliga indikatorer som hjälper dig att upptäcka när det är dags att omdesigna webbplatsen. ...

En unik kundupplevelse med UX-design

Att skapa exceptionell UX-design upplevelse, från ögonblicket då personen börjar att fundera på att bli kund och till slutet av produktens eller tjänstens livscykel, kräver en holistisk syn på kunden. Företag behöver investera i att samla och analysera kunddata från alla kontaktytor i kundens resa, och i förmåga att leverera rätt budskap vid rätt tidpunkt för att ge god service och engagera kunden.

Att samla och analysera data ger insikter i kunder och deras handlingar, däremot kan data ofta inte berätta om kunders erfarenheter och frustrationer. En historia kan göra det, och ett av de bästa verktygen för historieberättande i affärsvärlden är kundens resekarta. CGI:s UX-designers och värdearkitekter tillämpar användarundersökningar och designmetoder för att skapa empati och definiera exceptionella kundupplevelser.

På CGI har vi stor expertis inom UX-design: teknik, analys och design, och med denna kombination hjälper vi våra kunder att leverera mot sina användare och kunder online och offline för att skapa en ojämförlig kundupplevelse och driva lönsamma affärer.

Smart app förstärker biblioteksupplevelsen i Göteborg

På CGI har vi utvecklat en smart lösning för Göteborgs Stadsbibliotek. Bland annat kan den, med en app som använder iBeacon-teknik, guida besökaren genom lokaler och utställningar. Se mer i videon.

 


 

Digitala enheter och plattformar inom UX-design

Dagens konsument är mer uppkopplad än någonsin, med större tillgång och djupare engagemang i innehåll och varumärken tack vare den ökade användningen av digitala enheter och plattformar som ofta bygger på UX-design. Att använda sociala medier varje dag, om inte varje timme, har blivit normen, och människor söker efter produktinformation och jämför priser medan de handlar i den fysiska världen.

I interaktionen med företag och innehåll online förväntar sig människor att hitta rätt information och att kunna slutföra önskad uppgift eller transaktion snabbt och enkelt.

Företag som erbjuder UX-design vill nyttja data, analyser och algoritmer för att puffa användaren mot det optimala utfallet: att bli kund, lägga till en till vara i varukorgen eller kontakta kundservice på ett effektivt sätt.